- Si vinc jo sol o jo sola a dinar no puc demanar arròs ni fideuà? Perquè ho diu ben clar a la fulla del menú. Pot ser un arròs individual?
+ I ara! I tant que pot, faltaria més... Resulta que l'advertència aplica a les taules de dues persones o més. Perquè els arrossos fets al moment requereixen d'un esforç important a la cuina en l'elaboració (un fogó 20 minuts). En el següent punt desenvolupem aquesta una mica més aquest punt.
- Si som tres persones el tercer no pot demanar arròs perquè "diu que han de ser dos".
+ Una altra vegada impera el mateix criteri. No han de ser DUES racions o persones, han de ser a partir de dues ... En una taula l'ideal per a nosaltres i el més fàcil per als cuiners, és que hi hagi una única varietat. Excepte casos puntuals en què hi hagi un volum de feina baix als fogons i una causa que ho justifiqui com una al-lèrgia o intol-lerància o unes preferencies força diferents entre els comensals... Caldrà veure-ho en el cas... Potser una vegada es pot fer però la propera el volum de feina no ho permet, perquè afectaria a l'ordre del servei de les altres taules i/o encàrrecs per emportar. Sempre que és possible ens desvivim per donar gust als nostres clients però també demanem una mica d'empatia. En definitiva, es pot o no demanar arrossos individuals? DEPÈN...
- Sí o sí he de fer "menú" o hi ha possibilitat de Carta? Si vinc per l'interès en els arrossos, no puc demanar "només" un arròs?
+ No hi ha una Carta pròpiament dita, hi ha opció de Menú i de Mig menú. Intentem que també els entrants, postres, el pa i el vi del menú siguin de la categoria "de Carta". El mig menú serveix per restar l'entrant. Es baixa econòmicament la base però es manté el dret a postres, pa, aigua i/o vi. De tota manera desaconsellem que en una taula d'adults facin tots mig menú, perquè els arrossos i fideuà fets al moment triguen sobre els 20 minuts i esperem que l'espera sigui més divertida compartint algun entrant o potser algunes croquetes o rotllets (que es compten a part). Per cada entrant serà un menú sencer i per cada entrant que falta serà mig menú. Per exemple una taula de 4 persones poden agafar només dos entrants i arròs pels 4 i seria 2 menús i 2 mitjos. Ho podem recomanar quan ens comenten que alguns de la taula o son nens o mengen poquíssim... Consultin sempre al personal de la sala perquè els orientarem encantadíssims.
- Els meus nens mengen poquíssim, han d'agafar un menú o mig menú?
+ I ara! Les coses no son tan estrictes. El sentit del menú és que representi una avantatge o un paquet beneficiós per a les persones. En cas de nens petits, que mengen poc, els podem oferir compartir un menú cada dos nens. O també afegir algunes croquetes o rotllets i senzillament picar dels plats i arrossos dels grans. Això s'ha de valorar cada vegada i segons les edats dels nens. Parlem-ho el moment de la visita. Ara bé, no ens diguin per telèfon que si els nens poden compartir menú o si hi ha coses infantils etc i després quan arribin els nens tenen 30 anys!!! Que ens en han passat de tots colors...
- Hi ha "menú infantil"?
+ Justament acabem de contestar a aquesta pregunta en el punt anterior. No n'hi ha. No hi creiem en fer plats diferents perquè exepte plats picants, creiem que totes les opcions que oferim son bones per a petits i grans.
- Només puc demanar arròs o fideuà de segon? No hi ha cap alternativa?
+ Durant els 8 anys que portem oberts hem anat assumint que el nostre producte estrella son els arrossos i les fideuades i que qualsevol altre guisat, carn o peix, per mimadíssima que fos la recepta i el producte, no tenia l'interès mínim per seguir insistint en mantenir-los en la proposta. La gent que ve a casa nostra ve atreta pels arrossos, definitivament. Ara bé, hi ha alguns primers calents que poden ser un segon, i també caldrà consultar en el moment de la visita si hi ha alguns ingredients disponibles a la cuina per presentar alternatives al gust.
- Hi anirem amb una persona vegetariana o vegana. Hi haurà coses per a ella?
+ I tant que SÍ! L'arròs de verdures i el de bolets acostumen a ser aptes. També es poden adaptar algunes propostes amb els ingredients que tenim normalment a la cuina però sempre que sigui possible avisin amb antel-lació per poder comptar amb més marge per adaptar i millorar la proposta. La Mestressa Neus està molt senzibilitzada i bastant ficada amb les receptes i els ingredients habituals en aquestes opcions i serà més fàcil i més enriquidor comptar amb més temps.
- Hi anirem amb una persona que té al-lèrgia o intol-lerància als lactis / al gluten / als sulfits / a la ceba / al pebrot / al tomàquet....
+ La Mestressa Neus, que s'encarrega de la sala, domina perfectament cada una de les receptes i elaboracions que hi ha al Càsum i els ingredients de la cuina. Sempre, sempre, sempre ho han de comentar durant la presa de la comanda. A més, si es tracta d'elements com la ceba, l'all, el pebrot... Aquests ingredients ens limiten moltíssim perquè TOTS els sofregits acostumen a portar aquesta base i es quedaria sense menjar arròs. Si ens avisen amb prou antel-lació intentariem adaptar la recepta en qüestió. Sempre comentin les coses amb antel-lació perquè tots hi sortim guanyant.
- Hi ha Menú de grup? No n'he vist cap informació.
+ A partir de 10 persones ho podem concretar personalitzadament.
- Els divendres plego de treballar a les 15h i podria arribar al Càsum cap a les 15:30. Em donaria temps de venir a dinar?
+ A veure, l'horari és una cosa orientativa. Entre setmana el volum de feina acostuma a ser baix i si hi ha pocs clients i hi ha la possibilitat, tanquem la cuina el més aviat possible, així que ja no hi ha clients a la sala, les elaboracions estan acabades, guardades i tot net i polit. No volem que el personal faci hores de més ni tampoc nosaltres els propietaris passem l'estona al Càsum sense motiu. Ara bé: sempre que hagi de venir a dinar ben tard, si us plau, truqui amb antel-lació per poder guardar-li la taula i fer el servei. Truqui sobre les 14h o abans, perquè pensi que hem de fer o guardar pa i més detalls que implica mantenir la cuina oberta per als clients. (En el cas del cap de setmana igualment truqui per reservar i avisar de la seva arribada en una hora triganera, perquè tot i que és més fàcil trobar la cuina oberta per l'alta demanda de clientela, sempre hi sortim guanyant tots plegats si ens podem organitzar la feina i el producte).
- Volem celebrar un aniversari. Hi ha possibilitat de substituir les postres del Menú per un Pastís?
+ Comentem-ho anticipadament...
- Hi ha bona disponibilitat d'aparcament?
+ Sí, sempre hi ha molt d'aparcament proper, al carrer.
- He de venir amb una persona que no parla català o nosaltres mateixos no l'entenem molt bé perquè som de fora de Catalunya i us hem trobat per Internet perquè hi hem de fer unes gestions a la vora tal dia. Teniu el Menú en Castellà? I en altres idiomes?
+ Ho lamentem però tècnicament seria complicadíssim tenir tota la informació actualitzada i impresa en dos o més idiomes sempre, però a la sala estarem encantats d'ajudar-los en el que necessitin.
- Estic dinant aquí a casa vostra i m'han fascinat les vostres croquetes/cargols/altres plats/pa/vi... Me'n puc endur una ració cap a casa?
+ I tant. Tenim la Carta per emportar disponible.
--> SI HI HA QUALSEVOL ALTRE DUBTE, SEMPRE CAL CONSULTAR AL SERVEI DE LA SALA. AQUESTES PINZELLADES EXPOSADES NO ENS COMPROMETEN PERQUÈ S'HA DE VEURE EL CAS. NOMÉS PRETENEN MOSTRAR FLEXIBILITAT I QUE SEMPRE HI HA ALTERNATIVES QUAN IMPERA LA BONA FE.
Pastís de formatge cremós amb melmelada de maduixa (+1€).